Alternance - Global Training Assistant H/F
Au sein de l'équipe Formation Internationale, le Global Training Assistant a pour mission d'accompagner nos équipes Retail dans leur développement et d'assurer le bon déploiement de nos formations.
Ses missions sont :
- Développer des formations en présentielles selon le plan de formation défini par la Global Training manager en collaboration avec tous les départements impliqués
- Accompagner la création de divers contenus pour supporter les formations présentielles
- Assurer le reporting des formations déployées dans tous les pays
- Participer à la gestion de notre application interne de formation (Teach on Mars) : création de contenus, gestion des apprenants, analyse de reportings
- Participer au déploiement de la formation sous toutes ses formes (digital, présentiel, hybride, déploiement de nouveaux outils)
- Accompagner et répondre aux besoins de nos régions
Attentes :
- Être force de proposition sur tous les sujets liés à la formation de nos vendeurs
- Interagir avec les équipes de merchandising, de marketing et de retail pour collecter des informations et créer des contenus adaptés aux besoins de RIMOWA
-
Welcome to RIMOWA, the first German House of the LVMH Group. We are an international company whose mission is to create the essential tools for a life of travel.
For over 120 years, we have been dedicated to developing unique products where function coexists with luxury, heritage with innovation, and craftsmanship with design.
At RIMOWA, we believe that big ambitions require strong companions. That's why our products are created with longevity in mind. Because the most meaningful journeys last more than a trip, they last a lifetime.
Come and join us !
As part of the International Training team, the Global Training Assistant's mission is to support our Retail teams in their development and ensure the successful deployment of our training programs.
His/her tasks are :
- Develop face-to-face training courses in line with the training plan defined by the Global Training Manager in collaboration with all departments involved.
- Accompany the creation of various content to support face-to-face training courses
- Ensure the reporting of training deployed in all countries
- Participate in the management of our in-house training application (Teach on Mars) : content creation, learner management, reporting analysis, etc.
- Participate in the deployment of training in all its forms (digital, face-to-face, hybrid, deployment of new tools).
- Support and respond to the needs of our regions
Expectations :
- BE a driving force in all matters relating to the training of our sales staff
- Interact with merchandising, marketing and retail teams to gather information and create content adapted to RIMOWA's needs.
- Formation de type école de commerce ou école de communication/journalisme
- Maîtrise du Pack Office
- Bonnes compétences rédactionnelles
- Maîtrise de l'anglais (écrit et oral)
- Attrait pour le secteur du luxe des produits mode et lifestyle
- Rigoureux, motivé/e, force de proposition, sens du relationnel et multi-tâches
La célébration de notre culture inclusive et diverse est au coeur de notre ADN. Nous savons que pour que notre entreprise prospère, nous devons pouvoir compter sur des talents diversifiés, avec des origines, des compétences et des capacités différentes dans chacun des pays dans lesquels nous opérons et pour refléter notre large clientèle. Nous considérons la diversité comme l'un des facteurs clés de la croissance de notre Maison.
- Business school or communications/journalism school education
- Proficiency in Pack Office
- Good writing skills
- Fluency in English (written and spoken)
- Interest in the luxury sector of fashion and lifestyle products
- Rigorous, self-motivated, proactive, good interpersonal skills and able to multi-task
Celebrating our inclusive and diverse culture is core to RIMOWA's DNA. We know that for our business to thrive, we depend on having diverse talent with a range of backgrounds, skills and capabilities in each of the countries in which we operate and to reflect our broad consumer base. We view diversity as one of the key enablers that helps our business to grow.
#LI-DNI