Brand Manager H/F
Envie de travailler pour des marques aimées et reconnues par tous telles que Häagen-Dazs, Old El Paso, Nature Valley ou encore Géant Vert ? Nous sommes la structure parfaite pour t'aider à donner le meilleur de toi-même.
Dans une culture d'entreprise unique qui valorise l'apprentissage, le collectif et l'appartenance, rejoindre General Mills, c'est rejoindre un groupe qui s'engage à :
- Privilégier un approvisionnement local dans notre quête d'exigence de qualité de nos produits
- Réduire son impact environnemental
- Soutenir nos communautés locales, notamment en proposant à nos collaborateurs des actions de bénévolat
3 piliers qui nous tiennent à coeur !
Nous cherchons des personnes qui partagent notre passion, notre ambition et qui veulent construire l'avenir ensemble dans l'objectif de devenir le leader incontesté de l'agroalimentaire mondial.
Compétences en baby-foot requises, sens de l'humour obligatoire et appétence pour les glaces gratuites appréciée !
Nous recherchons un-e Brand Manager F/H/X pour rejoindre nos équipes marketing trilingues d'où le switch de langue qui s'ensuit !
The Brand Manager is in charge of the full implementation of the brand strategy in the market, including all the brand 4P's in collaboration with the cross-functional and regional brand development teams.
- Builds robust NPD launching plan including commercial strategy (price, promotion, dist. etc), financial model and brand local adaptations
- Partners with the regional brand teams to develop the short and long term plan for the brand considering local needs, including brand equity, core growth, nnovation and communications
- Builds and implements the 360 degrees activation plan for the brand, including promotions, in-store visibility and media.
- Partners and directs our global media agency to develop a comprehensive annual plan to achieve our reach & engagement targets.
- Is responsible for building the annual brand plans and build the internal & external engagement strategies, from internal presentations with the commercial team, sales field force, customers trade stories & meetings, etc.
- Leads the monthly sales and operating process through clear understanding of the demand plan drivers, from external insights to local specifics.
- Develops the e-commerce strategy in collaboration regional central capabilities team.
- Is the driver of brand insights, analyzing external brand, category and competition performances through Nielsen databases, transforming data to insights and actions
- Leads the brand financial model, being the owner of the P&L.
- Monitors, recommends and implements any corrective actions needed to the brand plan to achieve the annual targets.
- Manage 1 brand intern.
PROFILE
- Bachelor's degree (Bac +5), graduate of a business school.
- Minimum of 3 years of marketing experience, primarily in the GMS (marketing, category, activation).
KEY QUALITIES FOR SUCCESS
- Strong leadership and influencing skills in a matrix organization.
- Results-oriented and solution-focused, proactive.
- Understanding of consumer issues and the retail sector.
- Analytical skills and proficiency in panels (Nielsen).
- Strong rigor in project management, organization, and planning.
- Good interpersonal skills.
- Fluent in English.
Présentation de l'entreprise
Proposer des produits que le monde adore. Mais nous faisons plus que cela. Notre entreprise est un endroit qui a pour mot d'ordre d'être une force positive, un environnement permettant de favoriser l'apprentissage, d'explorer de nouvelles perspectives et de réinventer de nouvelles possibilités, chaque jour. Nous recherchons des personnes qui veulent donner le meilleur d'elles-mêmes. Des esprits audacieux au grand coeur, qui se défient les uns les autres et évoluent ensemble. Devenir le leader incontesté du secteur de l'alimentation signifie que nous devons nous entourer de personnes avides de construire le monde de demain.